Ankara'da bir dizi ziyaret ve
temaslarda bulunan Ziraat Odası Başkanı Bayram, Türk Şeker Tarımsal Üretim Daire
Başkanı Sadık Serhat'ı da ziyaret etti.
Ziyarette, Karaman'daki üreticilerin
pancar küspesinin Türk Şeker tarafından bu yıl düşük fiyatla alınmasından
dolayı üreticilerin mağdur olduğunu dile getiren Bayram, "Başkan Sadık
Serhat bey bu konuda bir iyileştirme çalışmalarının olduğunu ifade etmiştir.
Geçen yıl Türk Şeker Fabrikalarının satmış olduğu küspe fiyatları
ortalaması baz alınarak küspe fiyatlarında enflasyon oranında iyileştirme
yapılacağını belirtmiştir. Karaman’da halen devam eden pancar hasat sezonunda
570 bin ton civarı pancar fabrika ve kantarlara teslim edilmiştir. Halen
yaklaşık 30 bin ton arazide pancar bulunmaktadır. Bu yıl ilimizde kotamızın %
20 civarı yaklaşık 100 bin ton üzerinde fazla üretim olmuştur. Pancar hasadının
ilimizde 5 Ocak’ta tamamlanması planlamaktadır. Verimli bir sezon geçiren
üreticilerimize pancar hasat sezonunu kazasız belasız tamamlamalarını
diliyorum" dedi.
HABER: İsmail DİKBAŞ









